Dag 28 - 11 augustus

11 augustus 2011 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Dag 28 - 11 augustus

Onze laatste dag. Jesse, Samantha en ik werden rond een uur of 8 wakker van het geschreeuw van Marja en Jeroen. Die hadden wat meningsverschillen over het inpakken van de koffers ;)

Daarna lekker ontbeten, de laatste keer. Paul kwam nog langs om ons nog even gedag te zeggen. Rond half 12 zaten we dan eindelijk in de auto, samen met al onze spullen. We gingen naar Bellevue. Tim was rond 15:00 klaar met werken en dan zouden we met zijn boot gaan varen op Lake Washington. Dat stond al zo lang op de planning, maar doordat het weer nogal tegenviel de laatste tijd was het er nog niet van gekomen. Nu was het dan eindelijk zover! Toen we aankwamen  hebben we snel onze spullen bij elkaar gezocht en toen gingen we in Tims truck naar het meer. In Amerika heb je van die speciale 'carpool lane's' (hebben wij die ook niet eens gehad in Nederland?), dat houdt in dat als je met meer dan een persoon in een auto rijdt, je op die strook mag rijden. In Amerika is het probleem namelijk dat heel veel mensen alleen in een auto rijden, terwijl ze net zo goed hadden kunnen carpoolen bijvoorbeeld.

De boot in het water laden was voor Tim geen probleem. Jeroen heeft een beetje geholpen. Daarna klommen we allemaal in de boot. Zack ging ook mee, hij ging wakeboarden! We konden allemaal in de boot en zelfs een grote tube (band) ging mee. Wat troffen we het met het weer! Het was mooi zonnig! We hebben gevaren over Lake Washington. Zack ging wakeboarden, dat kan hij heel goed! Nog wat kunstjes erbij, hoppa. Na een tijdje gingen we weer terug naar de kant, want Zack ging weer naar huis. Toen gingen wij varen langs de huizen die aan de waterkant staan. Nou ja, huizen… Villa's. Wat een gigantische huizen staan daar zeg! Sommige huizen kosten daar 30 miljoen dollar!!!! Bill Gates (oprichter Microsoft) woont ook aan dit meer, we hebben zijn huis gezien. Hoe groot dat is, no idea, want het ligt voor de helft onder de grond! Je zou het voor de lol eens moeten googelen.

Jesse en Marja hebben nog op de tube gechilld, die hing dan achter de boot. Alleen mama durfde niet zo hard, dus op een gegeven moment ging Jesse met Jeroen in de boot en toen gingen ze heel hard! BOEM! Opeens vloog hij zo over de kop! Jesse en Jeroen schrokken zich rot, en wij trouwens ook. Gelukkig was er niks aan de hand en droegen ze een zwemvest, alleen de landing was wat hard. Jesse klom snel de boot in, maar Jeroen wilde nog wel een keer proberen! Het ging zoo hard, ik heb me echt rot gelachen, het was zo leuk om Jeroen op de band te zien. Hij is er nog twee keer afgevlogen, en toen hield hij het ook voor gezien. Rond 18:30 gingen we terug naar de kust. Wij slapen vanavond in een hotel bij het vliegveld, dus we moesten niet al te laat terug.

Toen we weer bij Tims huis kwamen, was Linda ook terug van haar werk. Wat een lieve vrouw is zij :) Ze had geen avondeten klaargemaakt en dat vonden wij wel fijn, want dan konden we nu naar Seattle rijden en daar eten en dan naar het hotel.  Ik vind afscheid nemen altijd het vervelendste gedeelte. Zeker als je weet dat je deze mensen een hele tijd niet gaat zien. Ook bij Kay en Neil vond ik dat vervelend. Waarschijnlijk zie ik Samantha pas weer als ze dik aan het puberen is! Wat een gek idee. We werden uitgezwaaid, oh nee… Dat doen ze hier niet. Dat is volgens mij iets typisch Nederlands! Hier staan ze even te zwaaien en dan lopen ze weer terug naar binnen ;) Ik sta altijd te zwaaien tot ik de auto niet meer kan zien. Het was nog 20 minuutjes rijden naar het hotel. Thoby en Huib hadden hier ook geslapen, dus Neil had hier een kamer voor ons gereserveerd. Tegenover het hotel zat een Ihop, een restaurantje. Daar hebben we heerlijk gegeten! En je gelooft het niet, je bestelt een frisdrank, en die wordt heel de avond gratis bijgevuld. Dat is toch ongelofelijk? Dat zouden ze in Nederland echt nooit doen. Wij vonden het wel een goeie actie!

Eenmaal op de hotelkamer hebben we niet meer veel gedaan. Nog wat spullen in koffers gepropt, ik ging nog even douchen en rond 22:30 gingen we slapen. Jesse lag op bed en was al in slaap gevallen. Om 04:00 worden we wakker gebeld door de wake-up call van het hotel. Nog even wat rust pakken dus!

1. Miriam:
    14 augustus 2011
    Lieve Naomi, heel erg bedankt voor het "meereizen" en sorry dat ik het niet heb volgehouden om steeds te reageren, maar ik heb genoten van je blog met foto's!
    Gisteren was de laatste show met Bart en die hakte er toch behoorlijk in.
    Hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad en tot snel! Liefs, Miriam