Dag 27 - 10 augustus

10 augustus 2011 - East Wenatchee, Washington, Verenigde Staten

Dag 27 - 10 augustus

Vandaag wat eerder op dan gewoonlijk. We gaan naar een waterpark in Chelan! Op de weg daar naartoe komen we langs een dam in de Columbia River. Hier wekken ze elektriciteit op. We gingen een kijkje nemen. In de rivier zwemmen veel vissen, maar door deze dam kunnen zij er niet meer langs. Om dat op te lossen, hebben ze een 'ladder' gemaakt; een soort trapsgewijze rivier waarop bijvoorbeeld de zalmen dan naar boven kunnen zwemmen. Heel leuk om te zien ook! Dan zie je ze zo springen van de ene 'trede' naar de andere.

Na het bezoekje aan de dam reden we door naar het waterpark. Het was ongeveer  45 minuten rijden. Er waren veel glijbanen! Bij sommige moest je met een band, bij sommige met een een matje en bij sommige gewoon op je kont naar beneden. Kay en Neil waren er ook bij, maar zij gingen niet zwemmen. Ze hebben lekker in de zon gezeten, gelegen en gelezen. Ik durfde eerst niet van de glijbanen, maar Samantha heeft me meegesleept. Het was heel leuk! Daarna heb ik lekker een boek gelezen op de e-reader en Marja, Jeroen, Jesse en Samantha hebben nog gezwommen en van de glijbanen gegleden. Tussendoor hebben we nog lekker geluncht. Hier in Amerika mag je meestal geen eten mee het park innemen. Je kan dan het park uit en daarbuiten je eigen eten opeten. Er was naast het park een picknickplek, dus daar hebben we nog geluncht.

Rond 16:00 uur gingen we terug naar Wenatchee. Ik ben nog met Marja naar de Walmart geweest om wat te ruilen en Jeroen ging met Paul een 'hikken' (wandeling) doen, 'Saddle Rock' genaamd. Rond 19:00 gingen we eten: varkensvlees, aardappelen, broccoli salade, coleslaw. En als dessert: een magnum! Na het eten begonnen we met de koffers inpakken. Morgen gaan we weer naar Tim en Linda; als het goed is gaan we varen met hun boot, maar dat ligt aan het weer. 's Avonds slapen we in een hotel. Vrijdagochtend vliegen we om half 10 (geloof ik) naar Chicago. Daar moeten we dan een paar uur wachten, helaas… En vanaf daar vliegen we dan in een keer naar Brussel. Gek hoor, dat het zo snel voorbij is gegaan. Eerst was ik in Nederland aan het aftellen om naar Amerika te gaan, en nu is het andersom. Aan de ene kant vind ik het heel fijn om weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant hou ik niet van afscheid nemen. Het weer is hier ook zo lekker! Thuis in Nederland is het slecht weer hoor ik van iedereen, bah.