Dag 13 - 27 juli
27 juli 2011 - Provo, Utah, Verenigde Staten
Dag 13 - 27 juli
Onze dag begon goed, maar niet voor lang. Eerst gedoucht en flink ontbeten, daarna wilden we vertrekken naar Capitol Reef National Park. We zaten allemaal klaar in de camper en Jeroen wilde wegrijden…. BOEM. HO. Wat was dat?! Oeps… We zaten tegen een paaltje. Snel allemaal de camper uit om de schade te bekijken. Een scheve paal en: een dikke deuk in de camper. Shit. Dat is echt balen. De eigenaar van de camping kwam naar ons toe, hij vertelde dat heel veel mensen die niet dagelijks in een camper rijden dit hebben. Waarom die paaltjes er dan nog steeds staan, weet ik ook niet… Maar goed. Hij vertelde dat als we goed verzekerd zijn dit geen probleem hoeft te zijn. Dat hopen we dan maar. We baalden allemaal als een stekker. Vooral Jeroen, hij voelde zich natuurlijk schuldig. Gelukkig is Marja altijd positief en zorgde zij ervoor dat we niet de hele ochtend bleven balen. Op naar Capitol Reef National Park.
Bij het Visitor Center hebben we wat informatie gevraagd. We wilden de Scenic Drive rijden en naar een riviertje zodat Jesse een beetje kon spelen. Echter, toen we nog maar een paar minuten op weg waren over de Scenic Drive besloot Jeroen om om te keren. Deze weg was bijna niet te doen met de camper. Helaas, maar niks aan te doen. We gingen naar de Fremont River, waar Jesse en Marja in het water gingen spelen en een dammetje gingen bouwen. Het leek wel of het onze ongeluksdag was: het begon te regenen. Eerst zacht, daarna harder, en uiteindelijk ook nog hagelstenen en onweer. Als je het doet, doe het dan goed, moet er gedacht zijn daarboven. Dan maar niet spelen bij het riviertje… We reden door naar het noorden, richting Salt Lake City. We hoopten dat we van het slechte weer weg zouden rijden en dat was ook zo. We kwamen langs een recreatiegebied aan een meer en hebben daar even gekeken. Jesse dook natuurlijk meteen het water in, ondanks dat dat heel erg koud was. Ook Jeroen heeft nog even gezwommen, maar hij vond het nogal koud.
Daarna reden we verder in de richting van Provo. Daar zouden we dan een camping zoeken en overnachten. We wilden eerst nog even boodschappen doen en zagen een Kmart. Dit bleek alleen geen supermarkt te zijn, maar een soort Blokker/Action… Niet echt wat we zochten, maar we hebben toch binnen gekeken. Toen we weg wilden gaan, hield de regen ons tegen. Het kwam met bakken uit de hemel en het flitste en donderde om de zoveel minuten. Toch nog maar even een rondje in de winkel doen dus… Op een gegeven moment was het 18:00 en wilden we toch wel verder. Jeroen is naar de camper gesprint en kwam ons toen halen bij de ingang van de winkel, lief hè? We gingen op zoek naar een camping. Die vonden we aardig snel, een KOA (Kampgrounds of America; een campingketen). Hier hebben we hotdogs gegeten (wel 'zelfgemaakte') en Jesse en ik hebben nog een ijsje gehaald bij het winkeltje. Op dit moment zijn we aan het uitzoeken wat we morgen gaan doen. Waarschijnlijk naar de Kennecott Copper Mine en Jeroen en Jesse naar een waterpark in Salt Lake City. We zullen zien!

Ik kijk uit naar Dag 14, want het is inmiddels mijn vaste ochtendritueel geworden: kop koffie en jullie blog! Tot "morgen"!