Dag 1 - 15 juli
15 juli 2011 - New York, New York, Verenigde Staten
Dag 1 - 15 juli: heenreis
De heenreis is goed verlopen. Rens heeft ons om 05:00 naar het vliegveld in Brussel gebracht. We waren daar als een van de eersten, dus er stond nog niet zo'n lange rij bij het inchecken. Enkele problemen met het systeem bij het invoeren van Jeroens gegevens, maar uiteindelijk is alles gelukt. Onze vlucht had 3 kwartier vertraging, maar rond half 11 gingen we dan toch eindelijk de lucht in. Allemaal vinden we dat onze reis erg snel ging! Ongeveer 8 uur, maar het vloog echt voorbij. We hadden allemaal een eigen tv-schermpje, waar je niet alleen films kon kijken (keuze uit meer dan 150 films!), maar ook muziek mee kon luisteren en games mee kon spelen. We hebben allemaal 2 films gekeken en nog een beetje geslapen.
Eenmaal geland op Newark ging ook daar alles voorspoedig. We hadden de tassen echt binnen 2 minuten en door de douane ging ook goed (vingerafdrukken laten maken, op de foto). Een yellow cab heeft ons naar ons hotel gebracht. Dat was ongeveer een half uurtje rijden. De taxichauffeur heeft ons nog wel afgezet door te zeggen dat er nog 3 dollar bijkwam voor tol, maar die zat al in de prijs berekend kwamen we later achter! Goed, dat weten we voor de volgende keer.
Rond de middag waren we in het hotel in Secaucus. Het ziet er goed uit en ligt ongeveer 20 minuutjes van het centrum van New York. We kunnen daar met de bus naartoe. Van 3 tot 6 hebben Marja en ik nog geslapen. Jesse en Jeroen hebben eerst nog het zwembad verkend en daarna hebben ze ook geslapen. Rond 6 uur werden we wakker. Toen ging opeens het brandalarm af. WAT?! Dit meen je niet, zijn we net hier, is er brand? We kleedden ons snel aan, pakten wat belangrijke spullen en gingen via de brandtrap naar beneden. Daar stonden allemaal mensen én een (prachtige) Amerikaanse brandweerwagen. Er bleek brand te zijn op te tweede verdieping… We werden wel een beetje zenuwachtig. Er kwamen nóg 2 brandweerwagens aan. Lekker Amerikaans: overdreven. Wat bleek? Vals alarm. Poe! Gelukkig! Na 20 minuutjes mochten we weer naar binnen.
Wat gaan we nu doen? Naar New York? Hmm… Vanavond toch maar niet meer. We zijn naar de Walmart geweest hier in Secaucus, en hebben daar wat fruit, yoghurt, thee etc gekocht. Rond 22:00 lagen we allemaal weer in bed. Onze jetlag wegslapen en dan morgenochtend vroeg op om naar New York City te gaan.
Foto's volgen nog!
Foto’s
2 Reacties
-
Charlotte:17 juli 2011Hi there! TIP: Vergeet niet om te gaan eten in het Marriott Marquis hotel in het View Restaurant, the only revolving rooftop restaurant in NYC. Het adres is Broadway 1535, dat moet te vinden zijn toch?! De bovenste verdieping is het restaurant maar de verdieping lager is leuker met een heel goed buffet (en betaalbaarder). Spectaculaire ervaring. Veel plezier in New York. Liefs Charlotte
-
Krijntje en fam:17 juli 2011Hi good morning,How are you doing???/Wat super de super.ben vorige week nog aan de deur geweest,wist wel dat jullie gingen,mr niet meer wanneer...En nu jullie in de States...echt leuk.NY,te gek om daar te zijn.Ik vond het helemaal geweldig toen.geniet ervan en oppassen....EEEEle dikke kus xxxx Carina
