Dag 16 - 30 juli
30 juli 2011 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten
Dag 16 - 30 juli
Vandaag zijn we naar Yellowstone National Park geweest. Na een douche en een ontbijtje zijn we richting het park vertrokken. Gelukkig was het nu niet meer zo koud als vannacht; het zonnetje scheen en de temperatuur was goed. Het was maar een paar minuten rijden. We kwamen het Park via de West Entrance binnen en passeerden als eerste de Fountain Paint Pot area. Wat was dit prachtig! Het is echt het binnenste van de aarde ofzoiets, ik weet het niet, maar het stinkt heel erg naar zwavel en het kookt helemaal! We hebben zoveel moois gezien, bekijk de foto's maar.
Daarna gingen we met de camper verder in de richting van the Old Faithful, dat is de beroemdste geiser van het park. Het is de meest actieve, dus daarom wordt hij de 'ouwe getrouwe' genoemd. Hij blaast om de 1,5 uur ongeveer 32.000 liter kokend water zo'n 55 meter hoog in de lucht! Toen we daar aankwamen zou het ongeveer nog een half uur duren voordat de uitbarsting zou plaatsvinden. We liepen daarna eerst nog een rondje door het Upper Geyser Basin, waar nog een heleboel andere soorten geisers te zien zijn. Toen terug naar the Old Faithful, want die zou ieder moment kunnen gaan uitbarsten. Het was een prachtig gezicht! Alsof het nep is, een soort attractie in de Efteling als het ware. Prachtig dat dit de natuur zelf is en dat dat zo kan voorkomen.
Met de camper reden we verder door het park. We zagen nog bizons, en een soort eland. We hebben geluncht bij een meertje en we hebben ook nog een waterval gezien. Rond een uur of 5 reden we naar het stadje West Yellowstone, waar een heleboel winkeltjes en restaurantjes zitten. We hebben eerst een beetje rondgekeken bij de winkeltjes en vonden het daarna wel tijd voor een maaltijd. Zin om te koken in de camper hadden we niet, dus dan maar uit eten! We vonden een leuk tentje en hebben daar heerlijk gegeten. Ik klaagde nog dat ik een te kleine pizza kreeg, maar achteraf heb ik dat terug genomen! Het was heerlijk en er kon niks meer bij, zelfs geen ijsje. Bij de rest ook niet. Daarna terug naar de camping, waar Jeroen en Jesse nog een potje minigolf hebben gespeeld en Marja en ik de was hebben gedaan. Of nou ja, waar ik de blogs heb getypt op m'n laptop en Marja de was heeft gedaan… ;)
Morgen wordt weer een reisdag, we gaan van hier naar een punt waar 3 rivieren bij elkaar komen: Three Forks. Onze trip met de camper zit er alweer bijna op… Nog 4 dagen! En die zitten helemaal vol gepland. We houden jullie op de hoogte!

- Miriam: Lieve Naomi, heel erg bedankt…
- Miriam: Hoezo, vader en zoon: de…
- thoby: Ik zie dat Marja ook al aan…
- Naomi: HAHAHA die is er wel hoor!
- Malou: waar is de andere achterpoot…
Alle reacties »