Dag 10 - 24 juli

24 juli 2011 - Grand Canyon North, Arizona, Verenigde Staten

Dag 10 - 24 juli

's Ochtends verlieten we de camping in de richting van het plaatsje Page. Dit is gelegen aan een meer, Lake Powell, en daar wilden we gaan zwemmen. Voor Jesse wordt het steeds bekijken van natuur ook een beetje saai, dus gingen we nu iets doen wat hij ook erg leuk vindt. Ik denk dat hij in een vorig leven een vis is geweest, hij houdt zo van zwemmen. Het water was heerlijk, zo fijn dat het zoet water is en niet zout, net zoals de zee. Alleen de stranden in Nederland (of in kustgebieden) blijven wel ons favoriet, dit was rood hard zand en lag totaal niet lekker. Ook gaf het af aan je handdoeken, een beetje jammer.

Na een paar uur hielden we het voor gezien. We besloten nog even door het plaatsje Page te rijden met de camper. We kwamen langs een boulevard waar welgeteld 13 (ongeluksgetal!) kerken naast elkaar stonden. Daar zal het wel druk zijn op zondag! Jesse luisterde in de camper ondertussen zijn nieuwe hobby: luisterboeken. Hij luistert nu constant Harry Potter deel 6 en vindt het hartstikke spannend. We passeerden een Walmart en besloten daar nog even wat boodschappen te doen. Dat beetje werd uiteindelijk toch nog veel. Die Walmart is vreselijk! Ik zou willen dat ze die ook in Nederland hadden. Je hebt er werkelijk alles. Ik heb nog wat Covergirl make-up gekocht en pennen en potloden. Voor bizar lage prijzen, heerlijk!

We reden verder in de richting van de Grand Canyon. Heel veel mooie landschappen hebben we gezien. En uitzichten, dat kun je je bijna niet voorstellen. In de buurt van de Grand Canyon gingen we een camping zoeken zodat we de volgende ochtend vroeg naar de Canyon konden vertrekken. Dat lukte. We vonden een camping in Jacob Lake (zonder meer, opmerkelijk genoeg). De camping was gelegen in een bos, weer heel anders dan de campings voorheen. Ook was het er niet zo warm, dat was wel weer eens lekker. Het was een wat primitievere camping, zonder internet en met vier Dixie toiletten op een rijtje als toiletgebouw. Leuk! Onze buren waren allebei Nederlands, hoe krijg je het voor elkaar? Met de linkerburen hebben we nog gepraat, zij gingen de volgende dag ook naar de Grand Canyon, toevallig. Ze waren ook naar Yellowstone National Park geweest, waar wij nog naartoe gaan, dus ze hebben wat mooie foto's laten zien.

's Avonds in de camper hebben we voor het eerst echt zelf gekookt: spaghetti. Het smaakte heerlijk! Daarna hebben we buiten nog wat kaartspellen gespeeld (in lange broek en trui!) en toen zijn we gaan slapen.

1. Miriam:
    26 juli 2011
    Als je al ruim een week allemaal nieuwe indrukken opdoet, is een beetje huiselijkheid vast wel lekker.