Dag 8 - 22 juli

22 juli 2011 - Lake Mead National Rec. Area, Nevada, Verenigde Staten

Dag 8 - 22 juli

Redelijk vroeg opgestaan om alles in te pakken. De tassen hebben we opgeslagen zodat we nog eventjes zonder spullen ergens konden ontbijten/lunchen (brunchen dus) om daarna te taxi te nemen naar de plek waar we onze camper op kunnen halen. De taxirit verliep vreselijk, vooral Naomi ergerde zich helemaal kapot. De prijstikker werd al aangezet, en toen ging hij pas voorbereidingen treffen. Naar welk adres moeten we? Hoe werkt de TomTom? Hij wist niet waar we moesten zijn en reed er nog voorbij ook. Dit werd uiteindelijk onze duurste taxirit tot nu toe. Geen fooi voor hem dus.

De mensen die bij de camperverhuur (een camper wordt hier RV genoemd) werken, waren niet erg aardig. Tegen het onfatsoenlijke aan. Ze vroegen of we een toaster in de camper wilden, zeiden we eerst nee en daarna ja. 'Oh, nu willen deze mensen toch nog een toaster' riep de man naar zijn collega. En bedankt. Gelukkig was er een popcornautomaat; die hebben we zowat leeggegeten.

Na alle uitleg over de camper konden we eindelijk op weg. Eerst maar eens een supermarkt zoeken om een hele voorraad in te slaan. Tijdens het inruimen van alle boodschappen kwamen we erachter dat we geen bestek hadden, terwijl dit wel aanwezig moet zijn. Weer een half uur terug rijden naar de camperverhuur. Dit is toch geen service… Daarna weer in de richting van de supermarkt, zo gaan de mijlen er wel doorheen.

Ons eerste bezoekje met de camper is de Hoover Dam. Dit is een gigantische dam die tussen de staten Nevada en Arizona ligt. Het was hier helaas ontzettend warm. We zijn 20 minuutjes buiten geweest om te filmen en foto's te maken en toen zijn we weer snel de camper ingevlucht. Het was wel een mooi uitzicht; duizelingwekkend hoog (zie foto's). Naomi heeft hier even de nieuwe lens voor haar spiegelreflex uit getest. Hij is niet echt geschikt voor landschapfoto's - daarvoor is hij te ver ingezoomd. Goeie paparazzifoto's maakt hij daarentegen wel! Het meer wat achter de dam ligt, heet Lake Mead. Hier hebben we een America the Beautiful Pass gekocht, dit is een pas waarmee je alle nationale parken kunt bezoeken in Amerika. Je bent dan goedkoper uit dan wanneer je steeds per park apart entree betaalt. We besloten een camping te zoeken vlakbij het meer. We hebben nog even lekker gezwommen (wat was dat verkoelend zeg) en daarna hebben we pizza gegeten (die we gekocht hadden in de supermarkt). De oven in de camper werkte echter niet zo goed… De camper veranderde in een rookhol en het stond helemaal blauw. Gelukkig was de pizza wel lekker. Daarna lekker slapen.

1. Miriam:
    24 juli 2011
    Wat een overgang dan van zo'n sjiek-de-friemel hotel naar een ongetwijfeld comfortabele, maar toch minder luxe camper. Maar nu zijn jullie Kings & Queens of the Road, wauw!